Share It

1 Ιαν 2009

Μη νομίζετε ότι ξεχάσαμε

Created by Αρμενίων, 1/1/2009


Η συλλογική μνήμη αποδείχθηκε πιο ισχυρή απ' όσο νόμιζαν οι υπνωτιστές μας. Νομίζω πως τους σόκαρε κάπως αυτό: ότι τόσο καιρό που μας υπνώτιζαν, δεν μας έκαναν να ξεχάσουμε, απλώς βύθισαν τη μνήμη μας κάτω από σωρούς καταναλωτικών σκουπιδιών και ψεύτικων επιθυμιών, την μπέρδεψαν με λαβυρίνθους ασήμαντων πληροφοριών, με τις προβολές των ζωών μας στις ζωές των τιποτένιων σελέμπριτων, με μπάλα, καλλιστεία και γιουροβίζιον, με σκάνδαλα και χαζοχαρούμενα τηλεοπτικά σόου που κανένας δεν ήθελε να δει αλλά όλοι παρακολουθούσαν. Μας είχαν βάλει να βλέπουμε τηλεόραση μέρα-νύχτα, μας έλεγαν πως να μιλάμε, πως να σκεφτόμαστε, τι να ζητάμε από τη ζωή μας, τι να νιώθουμε, πως να γαμάμε. Νόμιζαν ότι μας ελέγχουν, επειδή μπορούσαν να ελέγξουν τα πάντα.

Εμείς είμαστε δεμένοι χειροπόδαρα, αλλά φαίνεται πως η μνήμη μας δουλεύει ακόμα. Αν έχουμε το θάρρος να σπάσουμε τα δεσμά μας, θα το δείξει η ιστορία. Είναι, όμως, σημαντικό πως μπορούμε να ξεχωρίσουμε ακόμα ποιος είναι ο τρομοκράτης, ο βασανιστής, ο εξουσιαστής, και ποιος είναι ο καταπεσμένος, ο εξεγερμένος, ο διψασμένος για λίγη δικαιοσύνη.

Καταναλωτικό προϊόν: το είδωλο που μας υποχρεώνουν να λατρεύουμε με διαφημίσεις και τηλεοπτικές εκπομπές.
Κατάστημα: ο ναός που στεγάζει τα είδωλα. Η λατρεία μπορεί να πραγματοποιείται έξω (στις βιτρίνες) ή μέσα στα καταστήματα. Η ύψιστη πράξη λατρείας είναι απόκτηση του προϊόντος δια της αγοράς του.
Πλιάτσικο: η απόκτηση του λατρευτικού ειδώλου - προϊόντος χωρίς την καταβολή των κόπων και του ιδρώτα μιας ζωής. Είναι η πιο φυσική αντίδραση όσων έχουν υποστεί την πλύση εγκεφάλου και λατρεύουν ειλικρινά τα είδωλα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: